Home » Wiel van Gastvrijheid

Wiel van Gastvrijheid

“Als ondernemer vind je altijd dat je je gastvrijheid op orde hebt. Maar toen kwam er een Mystery Guest en kregen we een mager zes-en-een-halfje. Hoe kan dit?  Zijn de medewerkers niet enthousiast? Waarom zijn klanten niet super tevreden? Waarom bevelen klanten ons niet aan? Waarom zijn het geen ambassadeurs? Dank zij het Wiel van Gastvrijheid kregen we inzicht. Nu scoren we een 8 en gaan we voor de 9.”

Het Wiel van Gastvrijheid is een scan van de gastvrijheid van een organisatie. Hierin wordt vanuit twee kanten gekeken naar uw bedrijf:

Vanuit uw bedrijf (directie, management, medewerkers):

  • Uw geleverde product
  • De fysieke omgeving (gebouw, parkeren, entree)
  • De persoonlijke aandacht (online, telefonisch, ontvangst, verblijf, vertrek, after-sales)

Vanuit de klant (of gast):

  • Het doel van klanten
  • De behoeften van klanten
  • De verwachtingen van klanten

Hiermee wordt duidelijk wat er binnen de organisatie verwacht wordt bij gastvrijheid, welk beeld men daarbij heeft, welke behoeftes de klanten hebben, wat jij als organisatie biedt en wat de medewerkers binnen jouw organisatie bieden. U krijgt in beeld wat er goed gaat en waar de aandachtspunten zitten.

Mijn ervaring

Vaak vinden ondernemers of managers het ‘eng’ als klanten of gasten naar klanttevredenheid wordt gevraagd. Maar mijn ervaring is dat alleen al door er naar te vragen de tevredenheid toeneemt. Het laat zien dat u gericht bent op continue verbetering.

Wilt u ook een scan over uw gastvrijheid of heeft u vragen over gastvrijheid? Neem gerust telefonisch contact op of stuur een mail. Graag ga ik met u samen aan de slag om uw gastvrijheid in kaart te brengen.